ליל הסדר
גודל טקסט
כל המשפחה יושבת סביב שולחן החג, הורים וילדים, סבים וסבתות, צעירים ובוגרים. כולם מצטרפים יחד בלילה המיוחד, ליל הסדר, לילה שמטרתו לחבר את החוליה הבאה בשרשרת הדורות. בלילה הזה נספר סיפור.
ויקישיבה - ליל הסדר
ליל הסדר הוא הלילה הראשון של חג הפסח, בו עורכים את "סדר הפסח". בחוץ לארץ עורכים את "סדר פסח" לכל דיניו ומנהגיו גם בלילה השני. ב"ליל הסדר" יושבים כל בני המשפחה בבית ביחד ומקיימים את סדר הפסח. כאשר בית המקדש היה קיים היו אוכלים בלילה זה את קרבן הפסח חבורות חבורות בירושלים. סדר הפסח מורכב ממצוות דאורייתא כגון מצות סיפור יציאת מצרים ואכילת מצה, ובזמן בית המקדש גם אכילת קרבן פסח. על מצוות אלו נוספו מצוות מדרבנן ומנהגים רבים.
עוד...
עוד...
x
-
זמן חרותנו
מדוע אנו מדגישים "משועבדים...לפרעה במצרים" כשאומה זו אינה קיימת? מה פשר התחלת הסדר בסיפור לחם העוני? האם יש הבדל בין הבן הרשע במצרים לבן הרשע שלאחר הגאולה? ו"החוט המשולש לא במהרה ינתק" - החוט המקשר בין שיעבוד מצרים, לחם העוני, והבן הרשע. -
-
-
חוגגים באמצע הדרך?
איזו משמעות יש לגאולה ללא תורה? יתר על כן, איזו משמעות יש לחרות ללא תורה? הרי "אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה", ובחג הפסח עדיין לא קיבלנו את התורה! עיון בשאלה זו, ומתוכו כניסה אל שולחן הסדר, אל 'פסח מצה ומרור' ואל ארבעת הכוסות.
המשך לקרוא...
<
4746454443
>